zondag 15 augustus 2010

Jakarta, Indonesie


Wat een lange reis! Op zaterdagochtend om half 10 laten we de Ignatiusstraat achter ons. Eerst de trein naar Venlo, dan naar Dusseldorf. Op het hauptbahnhof daar wordt omgeroepen dat er iemand op de rails loopt, uiteraard op het traject dat wij moeten hebben. Dan maar de taxi, voor een whopping EUR 20 voor een ritje van 10 minuten.
Het vliegtuig naar Dubai zit maar half vol, dus we hebben al ruimte. Na 6 uur komen we om 12 uur 's nachts (lokale tijd) in Dubai aan, waar het grote wachten begint. We vliegen pas weer om 4.15 uur. Eerst maar eens een kop koffie (van de Starbucks, dat dan weer wel). We bekijken de boeken (die ik natuurlijk allemaal wel zou willen kopen), maar we houden het snel voor gezien. Deze terminal is zo ontzettend druk en over the top, als dat een voorbode is voor de rest van Dubai....
Dan gaan we maar bij de gate zitten wachten, waar we ons vermaken met mijn netbook (gratis wifi!).
Uiteindelijk kunnen we gaan boarden voor de vlucht naar Jakarta, nog eens 8 uur vliegen, ditmaal in een overvol vliegtuig. Ik plak mijn 'do not disturb' sticker op mijn stoel, doe mijn oordoppen in en val direct in slaap. Als ik wakker wordt, hebben we nog ongeveer 1,5 uur te gaan en wordt net het ontbijt/lunch/diner geserveerd. Mooi.
Als we het vliegtuig uitstappen, voelt het meteen als Indonesie. Het vliegveld ziet er heel lokaal uit, en ruikt ook zo (lekker!). We kopen voor $25 een visa on arrival, en helpen met onze andere dollars twee meiden van een jaar of 20, die verwacht hadden dat bedrag daar wel te kunnen pinnen. Ze komen uit Zundert, en zijn ons erg dankbaar. Onze goede daad voor vandaag is weer gedaan.
Wij nemen een taxi naar ons hotel, waar we ons douchen en een afspraak maken met een jeugdvriend van Pieter. Die is over ongeveer een half uur hier, we gaan met hem eten.
Ben benieuwd of het eten hier net zo lekker is als in de rest van Azie.
(foto: Terminal in Dubai)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten