donderdag 1 juli 2010

Hitte in Delhi


Woensdagochtend board ik om half 12 het vliegtuig in Amsterdam, voor een rechtstreekse vlucht van 7 uur naar Delhi. Zes uur later staan we echter al op Indiase bodem. Devesh heeft me gezegd Exit 2 te nemen, daar staat hij buiten op me te wachten. In India moet je namelijk betalen als je iemand binnen in de terminal wil ophalen. Tussen alle krioelende mensen kom ik naar buiten, en valt de warmte als een natte deken op me. Pff, dat wordt afzien deze week.
Het appartementje van Devesh is verbazingwekkend groot, voor Indiase standaards. Ik heb een eigen slaapkamer, de eerste avond alleen, de tweede avond met Judith. Na bijgekletst te hebben met Devesh, ga ik om 2 uur naar bed. Ondanks de hitte slaap ik goed, en word ik de volgende dag om 10 uur wakker.
We doen het rustig aan in de ochtend, rond half 12 bestellen we een lunch. Anything with paneer for me! Het eten wordt thuisbezorgd en is heerlijk! Indiaas zoals Indiaas hoort te zijn. I am back!
Na de lunch nemen we de metro richting Old Delhi, om daar een beetje over de markt Chandni Chowk rond te struinen. Het is genadeloos warm, en het komt vooral neer op van schaduwplek naar schaduwplek lopen en heel veel water drinken. (Oh, en een heel erg lekkere lassi in een cafeetje met airco!)
Daarna gaan we richting een residential area, waar we een afspraak hebben met een astroloog, die gaat kijken wat er voor mij in de sterren staat. Deze astroloog is de vriend van de vader van een student van de buurvrouw van Devesh (volgt u nog?). En omdat we dus vrienden zijn (!), doet hij het gratis voor ons. We worden uitgenodigd in het appartementje van de ouders van de studente. Dit is een overheidswoning, wat betekent dat ze er gratis wonen. Het is er klein, klein, klein! Meteen als we binnenkomen, krijgen we thee en water aangeboden, en even later wordt de hele tafel volgebouwd met hapjes en koekjes. Eat, eat. Wat een gastvrijheid. De sessie met de astroloog was erg interessant. Volgens hem gaat het me financieel voor de wind, en blijft dat de komende jaren alleen maar beter gaan. Ik krijg vele kansen om me in het buitenland te settelen, maar met een echte vaste relatie, dat wordt nogal problematisch volgens hem. Nou ja, we zullen zien.
Na dit bezoekje nemen we de taxi naar het vliegveld om Judith op te halen. Zelfde procedure, exit 2 nemen, wij wachten buiten. Blijkt dat Judith dat berichtje niet meer gehad heeft, zij zit dus binnen al 1,5 uur op ons te wachten!
Maar goed, Judith en Edith zijn weer voor even herenigd, en morgen gaan we onze trip samen echt beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten