zaterdag 12 juni 2010

Sight seeing in Paris


We beginnen de dag laat en worden buiten begroet door een stralend blauwe lucht en zonneschijn. Ik kan mijn jasje wel thuis laten, dus ik klim de 109 treden naar Paola's appartement op de 6e verdieping nog een keer op. Dan kunnen we gaan. Op naar de Eiffeltoren. Normaal gesproken niet echt mijn bestemming in Parijs, maar het is Drink's eerste keer hier, dus we gaan op de toeristische toer. Ik met de camera in de aanslag. Dat wordt mijn missie voor de dag, proberen een mooie foto te maken.
We hebben afgesproken met Jose onder de Eiffeltoren. We gaan lunchen in een brasserie bij de Eiffeltoren. Salade Nicoise met een glas Chardonnay.
Daarna op naar de Arc de Triompe, de Champs Elysees, Place de la Concorde, Jardins de Tuileries, en het Louvre (alleen voor de foto, we gaan niet naar binnen, het is te mooi weer op binnen te zitten).
Het is inmiddels 19.00 uur als we een metrostation opzoeken om richting Paola te gaan. Na enig gepuzzel vinden we onze weg terug (welke lijn moeten we nou hebben? En waar staat dit station dan op de kaart?)
In de avond gaan we naar Le Jardin d'Alice, een soort van binnentuin waar de vriend van Paola een concert heeft. Drink en ik zijn eigenlijk te moe, en van het concert kunnen we weinig zien en horen, er zijn teveel mensen voor de kleine ruimte.
Rond 23.30 begeven we ons richting een Indiaas restaurant, maar helaas is de keuken al gesloten, dus zijn we verbannen tot Turkse kebab (seulement des frites pour moi).
Als we naar buiten stappen, regent het, en tegen de tijd dat we in bed liggen, komt het met bakken uit de hemel.
Hopen op beter weer voor morgen, dan staat de marche aux puces op het programma!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten